MERCHANDISING


Twee derden van aankoopbeslissingen worden in een winkel zelf genomen, zo blijk uit onderzoek. In gemiddeld 66% van de gevallen beslist uw klant dus in de winkel zelf aan bepaalde aankoop te verrichten (of net niet). Slechts een derde van uw klanten heeft op voorhand al een beslissing genomen.

Met andere woorden: twee op drie klanten kunt u in uw winkel verleiden tot extra, complementaire of grotere hoeveelheden aankopen.

Door uw winkel optimaal te laten ‘communiceren’ met uw klant. Bijvoorbeeld na het inrichten van uw winkel zodat uw producten een plaats krijgen die logisch is kunnen we ervoor zorgen dat uw klanten zich ‘aangesproken’ voelen.

Dat kunt u door enerzijds uw producten perfect aan de man te brengen of te ‘merchandisen’, anderzijds door uw winkelcommunicatie – uw ‘Point-of-Sale-materiaal’ – tot in de puntjes te verzorgen.

‘Merchandising’ is een verzamelnaam, die staat voor ‘de manier waarop u uw producten presenteert en promoot’. Het omvat dus zowel de manier waarop uw product in het rek ligt, als de manier waarop de prijs is aangeduid, als de promotieacties die u ermee voert, als de manier waarop u uw product persoonlijk aanprijst.

| - Merchandising.jpg

Het is bewezen dat merchandising een enorm effect heeft op de koper, zowel in negatieve als in positieve zin. Wat goed is gemerchandised, verkoopt veel beter; wat slecht is gemerchandised, verkoopt veel minder.

POS- materiaal

Point-of-Sale materiaal, kortweg POS-materiaal, zijn alle communicatiedragers die de verkoop stimuleren in uw winkel: van vlaggen en pumptoppers over banners en windmasters tot schapwobblers en folderdisplays.
Deze materialen staan opgesteld langs de looproute van uw klant.

De manier waarop u uw producten presenteert en promoot,
is in belangrijke mate bepalend voor wat uw klanten over uw shop denken!

MD services denkt graag met u mee hoe uw producten het best tot haar recht kunnen komen in een winkel of evenement.  Wij kunnen het gehele traject voor u verzorgen, van ontwikkeling to feedback betreft de effectiviteit van de merchandising.